De honnan a név...?

Minden két paprikával kezdődött...

 

enchili_logo.png

 

2014 őszén az egyik piacot járva figyeltem fel egy színes standra, ahol anya és lánya árusított szebbnél szebb chili paprikákat. Gyorsan le is csaptam a portékára és vettem egy Habanero Yellow-t, meg egy Trinidad Scorpion-t. Akkor még fogalmam sem volt arról, hogy későbbiekben a hobbimmá válik a chili termesztése...

Egy nap megfogalmazódott bennem az ötlet, miután megtapasztaltam az erősségét a termésnek, mivel rendelkeznek maggal, miért ne enném meg a saját chilimet amit magamnak termesztek? Így beáztattam a magokat, földbe tettem, meleg helyre raktam, locsolgattam...és elkezdtek kibújni az első növények. A két fajtából körülbelül 20 palántát tudtam átültetni, később pedig a kert végébe ültetni. Emellett egyre több cikket és fórumot kezdtem olvasni a chilikről, magyarul kezdtem megvilágosodni :)

Ahogy teltek a hónapok, a növények úgy erősödtek, nőttek, virágoztak...majd megjelentek a Habaneron az első termések is, amik szerencsére szépen növekedtek. A legelső termést a bátyámnak ajánlottam fel, aki megküzdött vele rendesen, tehát az irány az jó volt :)

Amint elérkezett az első szüret szeptember vége felé, elgondolkodtam azon, hogy mi a fenét fogok én csinálni ezzel a rengeteg chilivel? Nem akartam, hogy megromoljanak, hiszen nem azért ápolgattam őket majd' egy évig...

Csináljunk szószt belőle!

Elkezdtem böngészni a webet, rengeteg videót, receptet, fórumot, magyar és külföldi oldalakon egyaránt, míg végül megvettem a hozzá való alapanyagokat és megfőztem az első adag szószom, amely az Erősebb Pista nevet kapta (köszi Zsolt úr!). Emellett az ismerősi körömnek elkezdtem ajánlani, hogy ha úgyis szeretik az erőset, akkor kóstolják meg ezt is. Szerencsére sok pozitív visszajelzést kaptam tőlük, így egyre tudatosabban kezdtem el foglalkozni a brand építéssel. A név az kicsit adta is magát, hiszen lakóhelyem (Encs) szerencsémre pont olyan végződéssel rendelkezik, mint amilyennel a chili (majdnem) kezdődik. Egyértelmű volt számomra a névválasztás, az előtte lévő hashtag (#), pedig adalékként szolgál, így a keresőbe beírva tényleg egy világszinten egyedi névvel találkozhatnak a jövőben vásárolóim. A címke letisztult formája is inkább praktikus okokra vezethető vissza, melyet szeretnék megtartani, hiszen kiválóan elkülönül a hasonló termékskálával rendelkező márkanevektől, finomodásra természetesen számítani lehet. Lényeges volt emellett számomra, hogy rákerüljön egy QR-kód is, amely azonnal az #enchili Facebook oldalára irányít, ahol a fő kommunikáció zajlik. 

Röviden és tömören ennyi az nagy #enchili története. Idén 8 féle chili magot tettem földbe:

  • Habanero Chocolate
  • Habanero Red
  • Habanero Peach
  • Habanero Orange
  • Trinidad Moruga Scorpion
  • Jalapeno
  • Carolina Reaper
  • Giant Long Hot Pepper (bónusz)

 

Összesen körülbelül 520 mag került földbe (az előző évihez viszonyítva ez cseppet nagyobb mennyiség), ezek közül leghamarabb a Scorpion kezdett el kikacsintani pár napja, majd a Jalapeno és a Giant követte. Természetesen folyamatosan kerülnek ki blogpostok a növekedési fázistól egészet a palackba kerülésig, igyekszem rendszeresen jelentkezni. :)

Addig is ne felejtsétek el a Facebook oldalunkat like-olni, hiszen a cikkek mellett képeket, ajánlásokat, olvashattok rajta.